Vul het inschrijfformulier volledig in en druk op 'verzenden'. U krijgt direct een bevestiging per e-mail en binnen een week volgt per post of per email een factuur.
Zodra de aanbetaling is overgemaakt is de boeking definitief.
Uiterlijk 6 weken voor vertrek dient u de tweede acceptgiro en daarmee de gehele reissom overgemaakt te hebben.
Het opgeven van een tweede keus is verplicht. Met het opgeven van een tweede keus kunnen wij direct een vakantie voor u reserveren wanneer uw eerste keus al volgeboekt is of om andere redenen niet door kan gaan.
Voor alle reizen geldt als regel dat er van u verwacht wordt dat u zelfredzaam bent, dat u dus geen hulp bij het aan- en uitkleden behoeft. Wel kunt u ondersteuning krijgen in bijvoorbeeld zakgeldbeheer, medicatieverstrekking, structuur in de dag brengen, tips, uitleg of samen iets ondernemen met de begeleiders. Als u toch meer verzorging of begeleiding nodig heeft meldt dit dan bij de boeking. Wij nemen dan contact met u op en bespreken wat wel en niet mogelijk is.
U bent verplicht naar eer en geweten het inschrijfformulier in te (laten) vullen.
Verkeerde, onjuiste of onvolledige informatie kan tot begeleidingsproblemen leiden. Uitsluiting van de reis met de daaraan voor u extra verbonden kosten kan de uiterste consequentie zijn.
Annulering van een reis geschiedt volgens de richtlijnen van de annuleringsverzekering die u zelf dient af te sluiten. D.w.z. dat u alleen bij ziekte of een ernstige privé omstandigheid (een deel van) het reisgeld terug kunt krijgen. De voorwaarden zijn bij uw verzekeringsmaatschappij op te vragen.
Wanneer u een klacht heeft over de reis, wendt u dan in eerste instantie tot de begeleiders; deze kunnen vaak ter plekke handelend optreden. Blijft u ontevreden, meld dit dan na de vakantie schriftelijk aan ons. Wij zullen de klacht dan schriftelijk binnen een maand afhandelen. Wij vragen standaard na de vakantie per mail of de vakantie bevallen is. Ook hier kunt eventueel uw klacht kwijt.
Wij adviseren ruim zakgeld mee te nemen. In bijna alle landen die wij bezoeken kunt u met euro's terecht. Voor alle reizen is een geldig identiteitbewijs verplicht. Neem ook uw zorgverzekeringsbewijs mee!
Uiterlijk 1 week voor vertrek ontvangt u een brief met alle informatie over vertrek en aankomst data. Na afloop van de vakantie nemen de begeleiders desgewenst contact op met familie en of begeleiders.
Bij vliegreizen vanaf Schiphol biedt SteunpuntReizen een SchipholTaxiservice aan vanaf 75,- v/v . Ook regelen wij een caddy service tot in het vliegtuig. Bij vertrek vanaf Rotterdam Airport is dat vanaf € 50,-
Bij minibusreizen haalt SteunpuntReizen u gratis op binnen de regio Den Haag en brengt u ook weer thuis. Bij busreizen dient u op eigen gelegenheid en kosten tijdig naar de opstapplaats te komen(Busplatform Den Haag CS).
Om er voor te zorgen dat alle reizen vlekkeloos verlopen en dat je als klant meer dan tevreden bent over je vakantie met SteunpuntReizen,
zullen wij er alles aan doen dat er enthousiaste, gemotiveerde en professionele begeleiders voor u klaar staan.
Waar wij op selecteren en voor zorgen is dat de begeleiders ervaring in de zorg hebben, hun talen spreken, het land en of de streek kennen, EHBO dan wel BHV geschoold zijn. Dat zij om kunnen gaan met privacy gevoelige informatie en met een respectvolle bejegening naar de deelnemer toe.
Daar waar begeleiders in minibusjes rijden, zij daarmee ervaren en bedreven chauffeurs zijn. Bij de samenstelling van de reizen wordt er op toegezien dat al deze kwaliteiten, over twee begeleiders verdeeld, aanwezig zijn.
De begeleiders krijgen voor de reis de nodige informatie en instructies om de reis te doen slagen. Ook na de reis volgt er een evaluatie.
De begeleiders zijn echter wel mensen die dit werk op vrijwillige basis doen! Het zijn dus mensen die zich belangeloos voor andere mensen willen inzetten.
Daarnaast zijn het vooral mensen die kunnen improviseren en organiseren. Zij hebben overzicht en overwicht op het juiste moment!
Begeleiders verrichten geen medische handelingen, tenzij zij daartoe bevoegd zijn.